Søstrene Grene støtter igen i år udsatte børn i Danmark gennem Mødrehjælpens Julehjælp

On 12 November, 2021.

Igen i år samarbejder Søstrene Grene med Mødrehjælpen om at samle ind til årets julehjælp og sprede juleglæde blandt udsatte børn i december. Donationer modtages på MobilePay [ 15 08 01 ].

I Danmark lever knap 60.000 børn i fattigdom, og hos dem og deres familier er julegaver, julemad og julegodter langt fra en selvfølge. Derfor forventer Mødrehjælpen, at behovet for julehjælp blandt udsatte familier i Danmark også i år vil være stort.

Søstrene Grene er derfor igen gået sammen med Mødrehjælpen om at give udsatte børn i Danmark en jul at mindes. Helt konkret går samarbejdet ud på at samle så mange penge som muligt ind til Mødrehjælpens Julehjælp. Derudover donerer Søstrene Grene også 300 adventskalendere til udsatte børn, som uddeles via Mødrehjælpens lokalforeninger i Danmark.

MÅL FOR INDSAMLING NÆSTEN FORDOBLET
Sidste år var målet for indsamlingen at samle 73.000 kr. ind. Gennem mange generøse bidrag via Søstrene Grenes Facebook-fundraiser, en MobilePay-indsamling og dedikerede influenceres hjælp nåede indsamlingen langt over mål, da der i alt blev samlet 135.168 kr. ind til Mødrehjælpens julehjælp 2020. Målet er derfor næsten fordoblet til dette års indsamling, da målet netop er at nå samme beløb, så Søstrene Grene derved kan være med til at give 271 udsatte børn i Danmark en juleaften at mindes.

”Vi er meget glade for og stolte af igen i år at være med til at støtte Mødrehjælpens julehjælp. Sidste år, så vi, hvordan vores følgere og kunder tog imod indsamlingen med åbne arme, hvor det indsamlede beløb overgik alle vores forventninger. At vi sidste år var med til at give 271 udsatte børn i Danmark en juleaften, mener vi, er ægte Søsterånd. Derfor håber vi selvfølgelig på, at vi igen i år kan hjælpe med at sprede både Søsterånden og julestemningen til mindst lige så mange hjem og dermed give udsatte børn i Danmark en juleaften at mindes” siger Mikkel Grene, administrerende direktør og medejer, Søstrene Grene.

INDSAMLING PÅ TVÆRS AF PLATFORME
Søstrene Grene stiller således sine platforme til rådighed, hvor der oprettes en indsamling til fordel for Mødrehjælpens Julehjælp. Via en Facebook-Fundraiser kan Søstrene Grenes kunder bidrage til at give udsatte børn i Danmark en jul at mindes. Samtidig kommunikeres indsamlingen i Søstrene Grenes mange butikker landet over, hvor kunderne via en MobilePay-kode kan bidrage til den gode sag. Flere af de influencere, Søstrene Grene samarbejder med, bidrager også til samarbejdet – med alt fra indpakning af gaver til fokus på indsamlingen på deres sociale medie-kanaler.

1.200 ADVENTSKALENDERGAVER TIL UDSATTE BØRN I DANMARK
Udover indsamlingen har Søstrene Grene doneret 1200 adventskalendergaver fordelt i 300 gavesæt. Gaverne er blandt andet indpakket af hjælpsomme medarbejdere – eller Søstre, som de kaldes i virksomheden – fra Søstrene Grenes hovedkontor, der i fællesskab brugte en oktoberdag omkring et langt pakkebord på at indpakke de mange gaver.

Gaverne bliver i disse dage delt ud til udsatte børn i Mødrehjælpens lokalforeninger i Viborg, Thisted, Svendborg, Hvidovre-Rødovre, Næstved og Nørrebro. Håbet er, at gaverne vil sprede glæde og julestemning i de små hjem gennem hele december måned.

Hos Mødrehjælpen er de glade for at kunne forsætte samarbejdet igen i år:

“I Mødrehjælpen er vi meget glade for at kunne fortsætte samarbejdet med Søstrene Grene. Det er andet år i træk, at vi samarbejder om at sprede julestemning og give så mange udsatte børn som muligt en jul at glæde sig til. Der er tusindvis af børnefamilier, der har brug for julehjælp og glæde i december, og det gør en stor forskel, at vi sammen kan uddele 300 adventskalendere til børn gennem vores lokalforeninger. Og ikke mindst er vi utrolig taknemmelig over, at Søstrene Grene opretter en indsamling, så vi igen i år forhåbentlig kan glæde mange børn rundt om i de danske hjem. Vores ønske er, at så mange som muligt vil støtte juleindsamlingen og give julen i gave til sårbare børn i Danmark” siger Ninna Thomsen, Direktør i Mødrehjælpen.

Indsamlingen til fordel for Mødrehjælpens Julehjælp løber indtil den 20. december. For hver 500 kroner, der indsamles, vil et udsat barn i Danmark få en komplet juleaften med gaver, godter og alt, hvad der ellers hører sig julen til.

Selv den mindste hjælp gør en stor forskel.

Donationer modtages på MobilePay [ 15 08 01 ].

Følg med på fundraiseren på Søstrene Grenes facebook-side: https://www.facebook.com/donate/217973157124557/10157986341375855/

Alle donationer går ubeskåret til Mødrehjælpens Julehjælp.

Læs mere om partnerskabet mellem Mødrehjælpen og Søstrene Grene her: https://sostrenegrene.com/da/ansvarlighed/samfund

For spørgsmål til samarbejdet, kontakt os venligst på pr@sostrenegrene.com