Nu åbner verdens største Søstrene Grene-butik i Aarhus

On 25 February, 2021.

Corona-pandemien satte en stopper for den planlagte åbning af verdens største Søstrene Grene-butik, men nu er de to brødre bag Søstrene Grene endelig klar til at slå dørene op for den nye butik i hjertet af Aarhus. Få en forsmag på butikken, der åbner på mandag.

Fra på mandag kan aarhusianerne langt om længe gå på opdagelse i den nye Søstrene Grene-butik ved Skt. Clemens Bro, der med åbningen samtidig bliver den største Søstrene Grene-butik i verden. Den nye butik åbner mandag den 1. marts kl. 9.59.

”Vi er meget spændte på at fremvise den nye butik for kunderne, da vi selv er rigtig stolte af resultatet. Derfor er vi utroligt glade for, at det nu endelig er muligt at åbne, og vi er helt klar til på mandag,” siger administrerende direktør og medejer af Søstrene Grene, Mikkel Grene.

Udover at være verdens største Søstrene Grene-butik, venter der i den nye butik også en helt ny butiksoplevelse, fortæller de to brødre bag Søstrene Grene.

”Vi har i butikken eksperimenteret med forskellige nye tiltag med hensyn til, hvordan vi kan give kunderne en endnu større oplevelse, og hvordan varerne præsenteres. Dette har resulteret i en særlig indretning af butikken og forskellige nye tiltag, som vi ikke har prøvet andre steder. Vi er derfor meget spændte på, hvordan kunderne vil tage imod det,” fortæller Mikkel Grene. Kreativ direktør og medejer Cresten Grene supplerer:

”Vi ønsker at give vores kunder en meget speciel og sanselig oplevelse, når de besøger vores nye butik. Derfor har vi til hver af vores produktkategorier eksperimenteret med at lave en overraskelse til kunderne ved at skabe en ny oplevelse, et nyt visuelt set-up og dekorationer, der skaber kundeinvolverering og appellerer til kundernes kreativitet,” siger han.

Butikken på hele 645 kvadratmeter vil være fyldt med søstrenes store udvalg af boliginteriør, små møbler, køkkentilbehør, hobbyartikler og meget andet. Et udvalg, der suppleres med nye varer hver eneste uge. Det store butiksareal gør butikken til den største Søstrene Grene-butik nogensinde sammenlignet med koncernens mere end 240 andre butikker fordelt på 16 markeder på verdensplan.

”I disse tider er vi særligt glade for, at butikken er så stor og rummelig, så vi kan byde inden for til en behagelig og sikker butiksoplevelse ud over det sædvanlige. De øvrige butikker i Aarhus, der er placeret i Bruuns Galleri og City Vest, er fortsat midlertidigt lukkede, men vi håber på, at de kan åbne midt i marts,” siger Mikkel Grene.

Den nye butik ved Skt. Clemens Bro er midlertidig og forventes at være åben i omkring et år. I mens vil den oprindelige butik på strøget i Aarhus holde lukket grundet renovering af den historiske bygning, hvori den allerførste Søstrene Grene-butik åbnede på første sal tilbage i 1973.

For at bringe historien fra den første butik i spil i de nye omgivelser, er der også genbrugt flere historiske elementer fra butikken, hvor det hele startede, fortæller Cresten Grene.

“Vi har ønsket at bevare noget af den lange historie, vi har fra Søndergade, og derfor har vi genbrugt flere ting fra den gamle bygning. I den nye butik vil kunderne blandt andet kunne opleve nogle gamle stole, som blev brugt i et syrum på fjerde sal tilbage i 1972-1983. Vi har også genbrugt et gammelt hyldestativ i fyrretræ, som blev brugt til at udstille garn på i 1983-1988. På den måde kommer kunderne også på en historisk rejse på deres vej gennem butikken,” siger han.

Den nye butik ved Skt. Clemens Bro slår dørene op den 1. marts klokken 9.59 og er på åbningsdagen klar til at modtage alle nye kunder med sikker afstand og under de gældende covid-19-restriktioner.

Sankt Clemens Torv 11

Søstrene Grene er en dansk detailkæde, der ønsker at forskønne hverdagen med æstetiske designs, kreativitet, glæde og hygge. Søstrene Grene tilbyder et stort sortiment af produkter inden for kategorierne bolig og interiør, køkken, hobby og gør-det-selv, festartikler og gaveindpakning, skole og kontor, børn og leg samt sæson-produkter. Med et fornyende sortiment og skæve priser ønsker den familieejede virksomhed at skabe en vidunderlig verden, hvor gode fund kan gøres, og kreativiteten trives.

Omdrejningspunktet for brandet er historien om de to karakterer Anna og Clara Grene; to ældre søstre der passioneret arbejder for at skabe små, vidunderlige lyspunkter i hverdagen. Inspirationen til søstrene er fundet i Grene-familien, der grundlagde Søstrene Grene i 1973, og som stadig ejer og driver virksomheden i dag. Søstrene Grene har mere end 240 butikker fordelt på 16 lande, og der åbner løbende nye.

Se Søstrene Grenes identitetsfilm her:

For mere information kontakt venligst:
pr@sostrenegrene.com